LC Serisi Tuz Serici ( Yol Tuzlama Aracı)
Tuz serici aracı kışın yollarda meydana gelen buzlanma olaylarının önlenmesi amacıyla, haznesi içinde taşıdığı tuz – agrega ve solisyon karışımını yola serpmek amacıyla kullanılmaktadır. Yol tuzlama araçlarının yeterli etkiyi yaratabilmesi için buzlanmayı önleyici maddelerin yol ve hava şartlarına bağlı olarak birim alana istenilen yoğunlukta ve genişlikte serpilmesi önemlidir. Tuz sericinin en zorlu iklim ve yol şartlarında bile etkin çalışabilmesi için, yüksek kalitede hidrolik elemanlar kullanılarak hazırlanmış bir hidrolik devresi , bu devreyi kontrol eden bir elektronik kontrol ünitesi ve yeterli dayanımda mekanik yapıya sahip olması gereklidir.
Tuz-agrega taşıma haznesi hacmi 0.7 ile 3.5 m³ arasında değişmektedir. LC serisi tuz sericiler taşıyıcı aracın/römorkun kapasitesine ve boyutlarına göre değişken hacimlerde standart özelliklerde üretilir.
Hazne ve Hacmi |
St37 ya da AISI 304 (CrNi) / 0.7 – 3.5 m³ |
Solisyon Tankı |
500 - 5000 L. |
Güç Aktarım |
Dizel ya da benzinli motor, traktör kuyruk mili |
Kontrol Ünitesi |
Elektronik kumanda panosu /manuel |
Taşıyıcı Araç |
Pikap-Kamyonet-Traktör-Römork |
Güç Aktarım
Tuz serici işlevlerini hidrolik tahrikli olarak gerçekleştirir ve hidrolik sistem için gerekli gücü taşıyıcı araçtan ya da ekipman üzerine yerleştirilen bir yardımcı güç kaynağından alır.
Besleme Sistemi
LC serisi tuz serici modelde tuzun hazneden serpme tablasına nakliyesi konveyör bantlı ya da helezon tipli olarak 2 farklı şekilde yapılır. Tuzun sürekli akışını ve kesintisiz tuz serpme işleminin yapılmasını sağlayabilmek için sistemde yeterli torka sahip hidrolik motorlar yer alır.
Konveyör Bant Sistemi
Konveyör bant sisteminde taşıma işlemi kauçuktan imal bir bant üzerinde yapılır.
Helezon Sistemi
Helezon sisteminde, taşıma işlemi hidromotor tarafından tahrik edilen bir döner helezon ile yapılmaktadır.
Kırıcı - Parçalayıcı Sistem
Hidrolik motor ile tahrik edilen kırıcı sistem topaklı gelen tuzu serpme tablasına ulaşmadan parçalayarak tuzun maksimum verimlilikte serpilmesini sağlar.
Asimetrik Serpme
Serpme oluğuna monte edilen lineer DC motor ile tuzun sola – ortaya – sağa merkezli atılmasını sağlar. Tuzun atım merkezi aracın kabinine yerleştirilen elektronik kumanda panelinden ayarlanabilmektedir. İstenirse opsiyonel olarak asimetri özelliği manuel olarak da dizayn edilebilir.
Serpme Tablası
Serpme tablası uygun ölçülerde paslanmaz malzemeden imal edilir. Tuzun homojen olarak serpilmesini tablanın üzerinde yer alan 5 adet kanatçık sağlar. Serme işleminin devam edip etmediği serpme tablası üzerine monte edilen kontrol sistemi tarafından kabin içindeki kumanda paneline bildirilir.
Hidrolik Sistem ve Kontrol Paneli
Sistemde çalışan hidromotorlar ekipman üzerinde dış etkilerden korunmuş bir bölmedeki oransal valfler ile kontrol edilir. Oransal valfler tuz nakliye tertibatı hidromotoru, serpme tablası hidromotoru ve solisyon sistemi hidromotorunu kontrol eder. Oransal valflerin kontrolü kabindeki elektronik kumanda panelinden yapılır. Aynı zamanda oransal valflerin üzerinde valflerin manuel kontrol edilmesini sağlayan vanalar mevcuttur.
HC Serisi Tuz Serici araç kabini içine yerleştirilmiş dijital göstergeli elektronik kontrol panelinden kontrol edilmektedir. Kumanda panosu ile hidrolik valf bloğu arasında iletişim soketli kablo bağlantısı ya da RF (radyo-frekans) ile kablosuz olarak sağlanmaktadır. Tuz serpme ayarları bu panelden otomatik olarak yapılır.
Kontrol paneli üzerinde aşağıdaki fonksiyonları kontrol eden butonlar ve göstergeler yer almaktadır.
|
|
- Üstyapılı Araçlar ve Araç Üstü Ekipman Mühendisliği
- Hidrolik Sistemler, Proje ve Uygulama Mühendisliği