HP Serisi Kar Küreme Bıçağı ( Kar Temizleme Aracı)
Karla mücadele denilince akla ilk gelen ekipman kar küreme bıçağıdır. Kar küreme bıçağı , kar temizleme işlerinde kullanılacak taşıyıcı aracın önüne bir bağlantı pleytine monte edilir ve fonksiyonları sürücü kabini içine yerleştirilen kontrol paneli sayesinde kumanda edilir.
TDI Kar Küreme Bıçakları üretiminde kullanılan gövde materyaline göre poliüretan gövdeli ve sac gövdeli olarak ikiye ayrılırken, kar küreme uçlarının çalışma mekanizmasına göre de disk biçimli yay ve helezon tipli yay olarak yine ikiye ayrılır.
Kar küreme bıçakları taşıyı aracın kapasitesine , kar küreme işinin yapılacağı hava ve yol koşullarına bağlı olarak değişken özellik ve ölçülerde imal edilir.
HP Serisi kar bıçakları, helezon yaylı poliüretan gövdeli olarak, orta büyüklükteki kamyolara uygun olarak üretilmektedir.
Model |
Yükseklik (mm) |
Genişlik (mm) |
Küreme Genişliği @ 32° (mm) |
Bıçak Sayısı (ad) |
Bıçak Boyutları (mm) |
Ağırlık (kg) |
HP2400 |
990 |
2400 |
2035 |
3 |
16X120X800 |
450 |
HP3000 |
990 |
3000 |
2544 |
3 |
16X120X1000 |
520 |
HP3300 |
990 |
3300 |
2798 |
3 |
16X120X1100 |
590 |
Aşınmaya dayanıklı sıyırıcı bıçaklar maksimum verimi sağlar, temizliğin yapılacağı yol şartlarına göre poliüretan ya da HB 360 - 400 sertliğinde çelik bıçaklar da kullanılabilir.
Yay Mekanizması
Helezon (spiral) biçimli yay teknolojisi ile engele çarpma anında oluşan reaksiyon kuvveti sönümlenir. Araca ve kar küreme ataçmanına gelebilecek hasarlar bu sayede önlenmiş olur.
Kar Küreme Bıçağı Hidrolik Sistemi
HS tipi kar küreme ataçmanı hidrolik ile kontrol edilir. Hidrolik tahrik araç şanzımanına akuple bir PTO çıkışına bağlanan hidrolik pompadan sağlanır. Valf grubunun kontrolü ile bıçak sağa-sola ve aşağı-yukarı hareketleri gerçekleştirir. Kar küreme işlemini bıçak kendi ağırlığı ile gerçekleştirir.
Kontrol Kutusu
Kar küreme ataçmnı kabin içerisine yerleştirilen elektronik kumanda kutusu ile kontrol edilir. Kumada kutusu üzerinde fonksiyon olarak açma-kapama, aşağı-yukarı, sağa-sola, yüzme (küreme durumuna geçiş) butonları bulunur. Fonksiyon düğmeleri gece karanlığında görülebilecek şekilde ışıklandırılmıştır. Kumanda kutusu ile valf sisteminin iletişimi soketli kablo ile gerçekleştirilir.
- Üstyapılı Araçlar ve Araç Üstü Ekipman Mühendisliği
- Hidrolik Sistemler, Proje ve Uygulama Mühendisliği